2010年8月9日星期一

WALLS



網球,愈是熱愛,愈是挑戰EQ的極限。只要掌握不了節奏,只要打失幾球波,只要稍欠信心,立時兵敗如山倒。


其實,打從一開始參加比賽,打從一開始我只想要贏的一刻,就知道會有這様的後果。


「!@#$!$!%%!%!@」
今日,好燘。
討厭發脾氣。
好憎自己。
好憎自己討厭自己的感覺。
更恐怖是,我知道,這只是過程的開始。



當心靈找不到支持,
當失望難過的時候,
我想起了 Randy Pausch,我想起了《The Last Lecture》。
眼前的牆,是考驗。

“…the brick walls are there for a reason. The brick walls are not there to keep us out. The brick walls are there to give us a chance to show how badly we want something. Because the brick walls are there to stop the people who don’t want it badly enough. They are there to stop the other people.”

放心好了。
不怕,
我深信自己有能力翻越同擊倒一道又一道的圍牆。

Brick walls are there for a reason.....
Thanks for the walls.

沒有留言: